Aku padamu : Apabila.

Pada keadaan yang tak jelas.




Apabila




Foto:sumber penulis.


PadaMu aku dalam kata

Apabila...



Apabila waktu hendak berlalu

Dunia berhenti

Tak lagi ramah


Aku padamu cinta

Tuk rasa yang ada layak untuk diucap

Sebelum kita menyusul

Pergi bersama bumi


Apabila kau hendak menolak

Izinkan lah aku memelukMu sekali

Tuk rasa ini tidak kesakitan dari kesekian rupa

Dan biarkan arwahku menjadi penjagamu 

Dalam kebersamaanmu.


Apabila aku telah memelukmu

Aku kan pergi jauh

Dari bayangmu

Bersama kepedihan ini.


Mencoba dilain arwah

Semoga berkenan



.



Apabila saat berpisah 

Kau tidak sungkan tuk berkabar padaku








Junewer fomeni.


Aku padamu : Apabila. Aku padamu : Apabila. Reviewed by Junewerfomeni on Juli 29, 2021 Rating: 5

Tidak ada komentar:

Silakan masukan komentar anda

ads

Diberdayakan oleh Blogger.